#   /   #
Ricardo Cuilenheim
Ricardo Cuilenheim
Strategy Director
RED dentsu X
Send e-postKontakt Ricardo Cuilenheim

Rykende fersk studie fra Dr. Grace Kite på RED dentsu X seminar

RED dentsu X har gleden av å invitere hele bransjen til et seminar av de ytterst sjeldne! Dr. Grace Kite er blant verdens ledende når det kommer til å dokumentere effekten av markedsføring, med et spesielt fokus på digitale kanaler.
Publisert: 10. juni, 2022

Det brukes enorme summer på digitale kanaler med en annonseøkonomi som er bygd opp rundt hva 0,1% av de som eksponeres for en annonse gjør i etterkant, og det snakkes nesten overhodet ikke om verdien de resterende 99.9% utgjør. Derfor har vi invitert Dr. Grace Kite (WARC, Marketing Week) med sin rykende ferske studie til digitalt frokostseminar 15.Juni for å svare på dette.

 

Hvis noen søker etter RED dentsu X på Google, og klikker på en betalt annonse og deretter blir kunde hos oss, er det betalt søk som kanal som egentlig har levert den «konverteringen»? eller ble valget tatt lenge før.. Det blir litt som å stå foran inngangsdøren til en restaurant å tilby alle som går inn en rabattkupong, og deretter kreve betaling for alle kundene som har brukt kupongen. Her vil Grace Kite presentere en banebrytende studie som viser avviket mellom den tradisjonelle måten vi måler effekt fra digitale kanaler vs. den reelle årsakssammenhengen og bidraget. Spoiler: Digital markedsføring har to helt ulike roller, og du har 100% sikkert ikke hørt om den ene.

«Det blir litt som å stå foran inngangsdøren til en restaurant å tilby alle som går inn en rabattkupong, og deretter kreve betaling for alle kundene som har brukt kupongen.»

 

 

Noe annet som har vært og er et hett tema i markedsavdelinger er hvor stor andel av budsjettet burde allokeres til digitale kanaler for optimal effekt, og ikke bare merkevare vs. taktisk. Her vil Grace Kite presentere en rykende fersk studie som viser at den totale avkastningen fra markedsføring faktisk er høyest når andelen av budsjettet til digitale kanaler er rundt 40-50%.

 

 

Det siste dere vil få svar på er knyttet til en av de mest populære grafene i vår bransje, nemlig IPA og Les Binet og Peter Field sin graf som viser at effekten av markedsføring har gått ned mellom 2002 og 2016. Hvor mange har ikke fått spørsmålet etter og vist denne grafen: «Men hva har skjedd etter 2016?». Det er nettopp dette Grace Kite og Magic Numbers har forsøkt å avdekke, og et hint er at dere vil bli ganske overrasket over utviklingen fra 2016 til 2022!

 

RED dentsu X har gleden av å invitere hele bransjen til et seminar av de ytterst sjeldne! Dr. Grace Kite er blant verdens ledende når det kommer til å dokumentere effekten av markedsføring, med et spesielt fokus på digitale kanaler.

 

  • Grace Kite, founder Magic Numbers (WARC, Marketing Week – UK)
  • Petter Wiencke (RED dentsu X – NO)
  • Geir Vikane (RED dentsu X – NO)

 

Seminaret er digitalt, gratis og åpent for hele bransjen! Meld deg på innen 15.juni:

Påmelding her

Skrevet av:
Ricardo Cuilenheim / Strategy Director / RED dentsu X
Send e-postKontakt Ricardo Cuilenheim