Skimore kom til oss i RED dentsu X med behov for hjelp til å designe og markedsføre deres Skimore-medlemskap, som fungerer som et digitalt sesongkort. Les hvordan vi løste utfordringen deres her
Etter at Grilstad hadde testet Lev Litt Lettere-konseptet opp mot tilsvarende produkter på markedet, var svaret de fikk svært positivt med tanke på de viktigste driverne – sunn, lett og god.
Vi er stolt over å kunne presentere dentsu digital, en serie med gratis introduksjonsvideoer som enkelt forklarer hvordan markedsføring i digitale kanaler fungerer
Sammen med Löplabbet har vi bidratt til litt ekstra løpeglede i vanskelige tider.
Et av våre store vinnercase det siste året har vært løsningen vi bygget for Entur, der vi kunne lage personaliserte videoer på Facebook, en løsning som tidligere ikke har vært mulig. Les hvordan vi bygget teknologi som er den første i sitt slag!
Hvordan fortelle at det har kommet en helt ny type snacks «ingen» vet hva er?
Vi lagde filmer i forbindelse med lansering av nye produkter i KLAR-serien.
RED (med selskapene Plapre og RED Media Consulting) nådde helt opp blant toppen i den store internasjonale kåringen Festival of Media som gikk av stabelen i Roma 8.mai. RED, med kunden Linicin i spissen, slo ut store internasjonale merkevarer som Snickers, Nescafè og Procter & Gamble.
Et stjernecase med et avansert og utfordrende underlag som med et enkelt og effektivt budskap ble en prisvinnende kampanje. Linicin høstet nemlig gull i «Innovasjon» på INMAs Performance Awards, og vant sølv i Gulltaggen 2017 for «Best bruk av data».
14.september 2016 var det nok en gang duket for Performance Awards - der Norges fremste jobber innenfor digital markedsføring kåres! Vi i RED er både stolt og svært ydmyk over å ha mottatt Gull i kategoriene Innovasjon og Multikanal, og Sølv i kategorien Analyse. Vi vil gjerne rette en stor takk til alle våre kunder som er med på å teste og utvikle nye løsninger sammen med oss. Disse nye løsningene har gitt fantastiske resultater for kundene, noe som er det viktigste kriteriet for å vinne Performance Awards.
Ved hjelp av digitale touchskjermer installert i Oslos fem mest trafikkerte leskur samlet flyselskapet Emirates informasjon om oslofolks foretrukne reiseopplevelser i Dubai.
Selv om bransjen har snakket om programmatiske kjøp i flere år – er det fortsatt mye forvirring rundt hva dette egentlig er. Vi har derfor laget en film som skal prøve å forklare hvordan dette henger sammen – og hvordan vi kan hjelpe!
Man forbinder i dag bloggere med ekshibisjonistiske mennesker, dagens outfit og duckface-bilder. Bloggere har lenge vært brukt til sponsede innlegg og affiliate-linker. Det er dessverre ofte i dag en problemstilling at bloggerne har begrensede målgrupper, og at det dermed er vanskelig å nå bredt med kampanjer. Dette gjør at vi stort sett ser innlegg om sminke eller treningstøy for jenter.
Hyundai Norge, i samarbeid med RED Media Consulting, tar som første norske annonsør i bruk Youtube sin nye 360 graders kunstig virkelighet (VR*) for å vise frem sin nye bil. På den måten kan potensielle kunder prøvekjøre den nye Hyundai Tucson fra sin egen stue.
En dårlig vane kan være vond å vende. Dagbladet har vært involvert i Norway Cup siden oppstarten, men samarbeidet hadde på mange måter grodd fast. Heia de som vinner! ble hentet inn for å revurdere Dagbladets engasjement.
Vi analyserte TV- og Web-TV-kampanjene til fem nettbutikker i forskjellige bransjer over totalt 26 uker. Ikke bare drev TV flere besøkende inn i nettbutikken per krone investert, men besøkende som kom herfra tilbrakte lenger tid og tittet på flere produkter enn besøkende som hadde klikket seg inn via Web-TV!