Del
Facebook Twitter LinkedIn Google+
Joakim Staalstrøm
Joakim Staalstrøm
Teknisk leder
RED Storyline
Send e-postKontakt Joakim Staalstrøm

Svevende pålegg

Etter at Grilstad hadde testet Lev Litt Lettere-konseptet opp mot tilsvarende produkter på markedet, var svaret de fikk svært positivt med tanke på de viktigste driverne – sunn, lett og god.
Publisert: 7. september, 2020

Etter at Grilstad hadde testet Lev Litt Lettere-konseptet opp mot tilsvarende produkter på markedet, var svaret de fikk svært positivt med tanke på de viktigste driverne – sunn, lett og god. Som de selv sier: Det skal være enkelt å leve litt lettere hver dag uten at det går på bekostning av smaken.

Lev Litt Lettere er enkelt og moderne, og en sunn livsstil har blitt en viktig og varig trend. Grilstad så derfor et stort potensial i å videreutvikle dette konseptet på tvers av varegrupper og kategorier.

Hvordan kunne så RED Storyline på en enkel måte få forbrukerne til å velge lettere og sunnere alternativer?

Målene var:

  • Å skape og øke kjennskap til Lev Litt Lettere
  • Å skape gjenkjennbarhet i butikk
  • Fokus på produktfordelene
  • Fortelle at Lev Litt lettere er for alle som vil spise litt sunnere

Hva gjorde vi?

RED Storyline lagde sponsorvignetter til TV og sosiale medier for Ovnsbakt Leverpostei, Filetbacon og Spekeskinke i Lev Litt Lettere-serien. Fordelene er for øvrig at disse har et lavere innhold av fett og/eller salt enn produkter de kan sammenlignes med.

For å få frem at dette var lett mat gjorde Storyline et smart, enkelt og virkningsfullt grep: Gjennom å slippe maten ned på et lekkert dandert bord, for så å kjøre filmene baklengs slik at maten først ligger før den svever opp i luften, får man umiddelbart en lett og god følelse. Samtidig stusser du gjerne litt over hva som skjer, før du nikker et anerkjennende “ahaaa” til deg selv. Det gjør at vignettene blir husket.

I tillegg til at du ser ferdiglaget og fristende mat, vises også pakningen. Det gjorde det enkelt å skape gjenkjennelse og dermed ta produktene ut i butikk, der de har fått en solid økning i salget.

Alt i alt – en nydelig produksjon bestående av tre supre vignetter vi er veldig stolte av, og som har fått mye og fortjent oppmerksomhet.

Slik ble vignettene

Involverte hos RED Storyline

Tekstforfatter: Håkon Rakeng
Konsept: Joakim Roald
Prosjektleder: Anette Neller

Eksterne bidrag

Sponsorvignettene ble laget av Studio Isidor

Skrevet av:
Joakim Staalstrøm / Teknisk leder / RED Storyline
Joakim Chr. Staalstrøm er teknisk leder i RED Storyline. Han har de 10 siste årene hatt ansvar for RED Storylines tekniske leveranser på digitale flater. Arbeid med produksjonsledelse i et skiftende marked har gitt allsidig og sammensatt kompetanse innen fagfelt som responsiv frontendutvikling, skybaserte hostingtjenester, CRM-integrasjoner og mobile HTML5-applikasjoner.
Send e-postKontakt Joakim Staalstrøm