RED Dentsu X
Redaksjonen
Send e-postKontakt RED Dentsu X

Kaster annonsører bort penger? Få med deg Karen Nelson-Field på dentsu X frokostseminar

Karen Nelson-Field, Forfatteren av den revolusjonerende boken: «The Attention Economy and How Media Works» kom på vårt frokostseminar 02.sept. Denne gangen var vi er vi så heldige å få her høre mer om funnene som hun, Peter Field og Orlando Wood presenterte under Cannes nå før sommeren.
Publisert: 7. september, 2022

Karen Nelson-Field, Forfatteren av den revolusjonerende boken: «The Attention Economy and How Media Works», har de siste årene virkelig stått frem som en av de ledende stemmene i bransjen, hvor hennes kampsak handler om at vi rett og slett har glemt at en forutsetning for at markedsføring skal fungerer, er oppmerksomhet, rett og slett at folk ser hva vi bruker all vår tid og energi på å produsere og distribuere. Dette har ført til at nesten samtlige at ledende byråer/nettverk globalt har inngått samarbeid med selskapet hennes og integrert verktøy for oppmerksomhet som en del av deres egne planning-verktøy.

 

Denne gangen vi er vi så heldige å skal få her høre mer om funnene som hun, Peter Field og Orlando Wood presenterte under Cannes nå før sommeren.

 

  • Oppmerksomhets elastisitet: Det er faktisk umulig å skape høy/lang oppmerksomhet i kanaler hvor dette er et problem, selv med de beste kreative. For en bransje som bruker hundrevis av millioner på filmer til SoMe betyr det i praksis at det i stor grad er bortkastet.

 

  • Endring i oppmerksomhet: Kanaler med naturlig lav oppmerksomhet har langt flere mennesker som skifter mellom høy, lav og ikke-oppmerksomhet, enn andre kanaler, og det gjør at «one-size- fits-all» modellen som dagens viewability standard er totalt feil.

 

  • Gapet mellom oppmerksomhet og viewability: Feilmarginen, eller gapet mellom oppmerksomhet og viewability er langt større i kanaler med lav oppmerksomhet. Dette gjør det umulig for annonsører/byråer å forstå hva de egentlig får levert. Dette påvirker igjen øvrige ting som SoV/ESOV analyser så vel som modelleringer av effekt.

 

  • Oppmerksomhet og mental tilgjengelighet: Kanaler med lav oppmerksomhet driver langt lavere mental tilgjengelighet for en gitt merkevare og samtidig desto mer til konkurrenter. Det er urovekkende og stikk motsatt at hva annonsører egentlig ønsker å oppnå.

 

dentsu X har igjen gleden av å invitere til et seminar av de ytterst sjeldne!
Seminaret er digitalt, gratis og åpent for hele bransjen! Se opptaket nederst.

  • Karen Nelson-Field (Forfatter “The Attention Economy and How Media Works”)
  • Ludvig Johanson (Markedssjef, Storytel)
  • Ina Marthinsen (Client Lead, dentsu X)Opptaket finner du her:

    https://www.youtube.com/watch?v=EIJDTb4nL

Skrevet av:
RED Dentsu X / Redaksjonen /
Send e-postKontakt RED Dentsu X