RED dentsu X er svært stolt over at vi sammen med vårt internasjonale nettverk dentsu X ble kåret til Media Network of the year 2022 i Eurobest. Denne prisen viser styrken i vårt vidstrakte nettverk på tvers av Norden, Europa og resten av verden.
Vi i RED dentsu X gratulerer vår kunde Strim med å ha blitt tildelt prisen som årets annonsør av Mediaforum i 2022, en av Norges gjeveste priser!
Vi i RED dentsu X er utrolig stolte over å få finalist-plassering med hele seks caser i årets Performance Awards! Vi stiller sterkt med kunder som Bohus, FINN og Strim og gleder oss til prisutdelingen den 20.oktober
"- La oss erkjenne elefanten i rommet, at vi faktisk har et problem, skriver Ricardo Cuilenheim i Red Dentsu X". Vår strategidirektør bidrar i dag inn i bransjesdebatten om CMO'er sin plass i ledergruppen eller styrerommet. Les innlegget her
Gino Ismail går inn i en stilling som strategisk rådgiver i Red Dentsu X - "Etter mange lærerike år i OMD var tiden inne for nye utfordringer"
Karen Nelson-Field, Forfatteren av den revolusjonerende boken: «The Attention Economy and How Media Works» kom på vårt frokostseminar 02.sept. Denne gangen var vi er vi så heldige å få her høre mer om funnene som hun, Peter Field og Orlando Wood presenterte under Cannes nå før sommeren.
RED dentsu X har gleden av å invitere hele bransjen til et seminar av de ytterst sjeldne! Dr. Grace Kite er blant verdens ledende når det kommer til å dokumentere effekten av markedsføring, med et spesielt fokus på digitale kanaler.
Skal du på Dialogkonferansen i Gøteborg 19-21.sept? RED dentsu X ved Kine Wølneberg og Inge Hofstad Kjeilen vil holde foredraget "Hva kan Fantasy Premier League lære oss for å gi bedre effektmåling?" på Future-scenen Tirsdag 20.sept kl 10.25. Vi gleder oss til å se deg der!
Det er med stor interesse vi har fulgt med på diskusjonen om norske medier versus utenlandske aktører i det siste, alle tar opp det samme viktige punktet, nemlig at de utenlandske aktørene krediterer sine egne plattformer for veldig mange salg. Har man som mediekjøper ikke et kritisk øye til disse målingene, så er veien veldig kort for å putte enda flere mynter på disse automatene.
Etter å ha tilbakelagt to år med pandemi og vekselsvis åpning og lukking av sentre, er SATS tilbake for fullt. Nå setter SATS ny fart og denne våren har de gjennomført en større mediebyråpitch der valget til slutt falt på RED dentsu x.
Etter en vinter med sterk kundevekst er det svært gledelig å kunne ta imot så mange dyktige nye ansatte. Ekstra gledelig er det alltid når vi tar imot en herlig blanding av erfarne seniorer og unge ambisiøse talenter. Velkommen!
re:member og eierselskapet Entercard er Skandinavias største kredittkortselskap med 2 millioner kunder i tre markeder. Nå satser selskapet på ytterligere vekst og avholdt i den anledning en omfattende byråpitch på tvers av Norden, der valget falt på RED dentsu X som ny byråpartner.
Bransjen tok nylig opp et viktig poeng i innlegg om at der de norske mediene måles av en uavhengig tredjepart, måler de utenlandske aktørene seg selv. Stort sett bedre eksempel på bukken og havresekken får vi vel ikke. Vår digitale strateg Geir Vikane diskuterer
Vi beveger oss inn i en tid der måling av markedsføring slik vi kjenner det i dag blir stadig vanskeligere. Samtidig melder norske annonsører at deres største utfordring fortsatt er å måle effekt av sine investeringer. Finnes det en løsning på effektmåling i en cookieløs verden?
Høsten 2021 annonserte Ruter at de skulle ut på anbud i jakt på nytt mediebyrå. Etter en spisset konkurranse mellom 7 mediebyråer som leverte tilbud, var det til slutt RED dentsu X som gikk seirende ut.
Storytel er markedsleder innenfor strømmetjenester for lydbøker, og satser i 2022 ytterligere for å styrke sin posisjon og øke lydbokmarkedet. I den anledning gjennomførte de en omfattende byråpitch på tampen av fjoråret, der valget falt på RED dentsu X som ny byråpartner.
Altfor mange annonsører gir opp reklamekonseptet hvis de ikke ser økning i salget nærmest umiddelbart etter lansering. Har vi glemt at det som gir mest effekt tar tid å bygge opp? Les innlegget til Ricardo Cuilenheim for nyttig faglig påfyll
Firi (tidligere MiraiEx) er Nordens største kryptovalutabørs og et av de raskest voksende selskapene i Norge. Nå satser Firi stort i det skandinaviske markedet og har nylig gjennomført en omfattende byråpitch hvor RED dentsu X kom seirende ut.