En av annonsørene som høstet inn flest priser på årets ANFO Effekt var Mills. Sammen med mediebyrået deres RED dentsu X, som var et av de mestvinnende byråene, fikk de priser på arbeid i hele tre av seks kategorier. Under kan du lese det inspirerende caset som sikret Mills gull i kategorien NY.
Med oppkjøpet av Bjørknes Høyskole sikret Sonans Gruppen seg en fot innenfor høyskole-segmentet. Nå gjør selskapet enda et grep og samler de to merkevarene under ett byrå, RED dentsu X.
Vi i RED dentsu X er svært stolte og ydmyke over å være det mestvinnende byrået på ANFO Effekt 2021! Her kan du lese noen av vinnercasene.
Vi er veldig stolte og ydmyke over å få starte året med å ønske Bluestep velkommen som kunde. Vi skal levere strategi, planlegging, kjøp og gjennomføring til deres satsing i Norge
Vi er stolt over å kunne presentere dentsu digital, en serie med gratis introduksjonsvideoer som enkelt forklarer hvordan markedsføring i digitale kanaler fungerer
Det digitale medielandskapet innenfor sosiale medier kan trolig oppleves uoversiktlig. Samtidig kan diskusjoner rundt hvilken rolle kanalene skal spille i strategien og hvordan man skal skape best mulig effekt være utfordrende.
Nå som vi nærmer oss slutten av et år hvor så mye har så skjedd er det naturlig med et tilbakeblikk. Hvordan var egentlig TV-året 2020? Vår Broadcast Lead Joakim Øverland tar deg gjennom året som har vært.
Gjennom en omfattende søknadsprosess for byråer, er nå RED Performance blitt sertifisert til å yte support innen Google Analytics og betal-versjonen Google Analytics 360 – og det som en kvalitetssikret partner.
RED (med selskapene Plapre og RED Media Consulting) nådde helt opp blant toppen i den store internasjonale kåringen Festival of Media som gikk av stabelen i Roma 8.mai. RED, med kunden Linicin i spissen, slo ut store internasjonale merkevarer som Snickers, Nescafè og Procter & Gamble.
De fleste som bruker Snapchat har vel nå lagt merke til at annonsører har funnet veien til Snapchat. Nå åpner Snachat opp med en egen selvbetjeningsløsning som nok vil øke antall annonsører kraftig...
Oppdatering ultimo juni 2016: Det ser nå ut til at Google har implementert denne endringen i alle søk. Google tester nå å endre gulfargen på etiketten som indikerer at en annonse er en AdWords-annonse til grønn.
I følge MBF sine siste tall, som gjenspeiler annonsekroner som går igjennom mediebyrå foreningen sine medlemmer, er 24 prosent den digitale omsetningen nå programmatisk (inkluderer noe nettverkskjøp).
I 2015 beløp norske reklameinvesteringer seg til oppunder 19 milliarder (IRM, 2015), og det er før en tar hensyn til konsulenthonorarer, økte IT-investeringer og personalkostnader, for å nevne noe. Markedssjefen har med økte investeringer opplevd et økende press for å dokumentere effekt. Forskningen har bevist opp og ned i mente at reklame gir omsetningsløft, men hva med effekten på verdien av selskapet?
Industrialiseringen og framveksten av digital teknologi har gjort at forbrukere kan velge mellom et enormt utvalg av tilbydere innenfor de fleste kategorier og varegrupper. De fleste merkevarene hovedsakelig konkurrerer med hverandre kun på pris og tilbud, noe som fører til mindre lojalitet hos forbrukeren og merkevarene blir derfor lett utskiftbare. Dette er noe som fremveksten av egne merkevarer i dagligvarehandelen bekrefter.
8.mars ble leser- og opplagstall 2015 for avis og ukepresse presentert i Amedia huset, og det knyttet seg stor spenning til tallene. Ville endringene være like store som sist år? Og hvilke avis og magasin ville bli vinnerne denne gang?
Åpent brev til våre kunder
Det er ikke nytt at sosiale medier er i stadig forandring og det er veldig få som faktisk får med seg alt nytt som skjer. Den største forskjellen fra 2015 heter Snapchat, der vil det nok skje mye i 2016.
Deltakerne på Dialogkonferansen 2015 kan ikke være annet enn veldig fornøyde, for dette var tre intensive dager med høyt faglig nivå og et godt variert innhold. De sosiale arrangementene holdt ikke tilbake på noe, og smakte godt både for en førstereisgutt og for de mer erfarne.