I mai kunne vi lese på kampanje.com at de digitale inntektene til VG faller for første gang på lenge. VG stanger på de nye vekstområdene for digital annonsering: web-tv og programmatiske kjøp.
De tre største riksavisene - VG, Dagbladet og Aftenposten - har i løpet av sommeren opprettet egne avdelinger som skal satse på content marketing. Hva skjedde?
Reklame er upopulært. Uansett hvor nødvendig det enn er - reklame oppleves som støy for de fleste mennesker. Kreativiteten for å unngå å bli eksponert for budskap av typen “her”, “nå”, “bare” og “kjøp” kjenner ingen begrensinger: Spole over reklamen i programmer du tar opp, “nei takk til uadressert reklame”-merke på postkassen, spamfilter på steroider i epost-innboksen - og AdBlock.
Mark Zuckerberg har lagt planen for hvordan Instagram og Messenger skal brukes i fremtiden som markedsføringsplattformer, i følge businessinsider. Meldings- og bildetjenestene som har henholdsvis 700 millioner og 200 millioner brukere i måneden, skal nå gjøres tilgjengelig for bedrifter.
17 Juni sparket ANFO (Annonsørforeningen) i gang det som sannsynligvis blir en årlig tradisjon med faglig påfyll for markedsførere med digital forankring i Norge – Vi tror at dette kan bli en begivenhet å se frem til.
Med virkning fra 1. mars besluttet RED Media Consulting, Scream Mediebyrå i Sverige og Orchestra i Danmark å etablere Nordic Media Agency Alliance. RED og Scream hadde allerede et samarbeid - nå utvides og formaliseres dette ytterligere, og det danske mediebyrået Orchestra kommer inn i det nye byrånettverket.
4. juni publiserte Google en kort nyhet om "Better battery life for your laptop". Det som ligger bak denne lille notisen kan få store ringvirkninger for deg som er i mediebransjen.
Dagens quiz: Ved å øke lengden på reklamefilmen fra 30 til 45 sekunder, vil du da forvente at du får 40 prosent mer effekt? Vil de 15 ekstra sekundene bidra til at du selger 40 prosent mer, da dette også er prisforskjellen mellom 30 og 45 sekunder? Dette er spørsmål vi som TV-kjøpere stiller hver dag, men sjelden noe de som produserer selve reklamefilmen tenker på. Det er ikke bare historiefortelling som gjelder - kostnad og effekt er vel så viktig å tenke på!
I dag lanserte Facebook ”Instant Articles” (IA). Et nytt produkt for utgivere for å skape raske og interaktive artikler på Facebook. Ifølge FB skal utgiverne få veldig mye frihet til å forme sine artikler som man selv vil i den nye tjenesten.
Blant flere rådgivningsbyråer i forbindelse med satsing i retail valgte Norsk Tipping denne uken Retail Energy som ny samarbeidspartner. Rammeavtalen vil løpe over 3 år.
RED Media Consulting er først ute i Norge med å kjøpe programmatisk hos en TV-kanal.
I morgen er en dag RED Performance-gjengen har gledet seg til. Da setter hele teamet på tjue personer seg på flyet, og tar turen til Dublin. Her skal vi besøke de europeiske hovedkontorene til gode partnere som Facebook, Google og Twitter. Målet med reisen er å styrke vårt samarbeid ytterligere, og få innsikt i siste nytt. Og så er det jo […]
Vi i RED Gruppen våger å påstå at SXSW er verdens viktigste møteplass for rådgivere innen marketing. Les om det vi mener var de 6 viktigste temaene på årets konferanse, og for marketing i 2015.
Det gror godt. Heia de som vinner har blitt et helt fotballag, og IRM melder om kraftig vekst i sponsormarkedet.
De gamle TV kanalene blir yngre og de unge kanalene blir eldre, og dette er helt utmerket for norske TV-annonsører!
Kundeserviceprisen 2015, Norges neste kundesenter i "Best i Test" arrangeres av SeeYou for niende gang. Testen gjennomføres hvert år på våren. I forbindelse med Confex sin årlige konferanse, «Call Center Dagene», Nordens største fagkonferanse for kundesentermedarbeidere og ledere, kåres en vinner på den store middagen på kvelden på konferansens første dag.