RED Dentsu X
Redaksjonen
Send e-postKontakt RED Dentsu X

RED gruppen med topplassering i internasjonal kåring

RED (med selskapene Plapre og RED Media Consulting) nådde helt opp blant toppen i den store internasjonale kåringen Festival of Media som gikk av stabelen i Roma 8.mai. RED, med kunden Linicin i spissen, slo ut store internasjonale merkevarer som Snickers, Nescafè og Procter & Gamble.
Publisert: 19. mai, 2017

RED vant sølv i kategorien «Best Use of Real-Time Marketing» for sitt arbeid med annonsøren Meda og deres produkt Linicin. Caset brukte salgs- og søkedata i sanntid for å identifisere luseutbrudd i Norge.

– Løsningen vi utviklet gjorde det mulig for annonsøren å til enhver tid kommunisere mot en høyst relevant målgruppe, sier Knut Bjørgen, Rådgiver i Plapre.


f.v Knut Bjørgen (Plapre), Joakim Staalstrøm (Plapre) og Inge Hofstad Kjeilen (RED Media Consulting).

– Ved å innhente sanntidsdata på de to første stegene folk umiddelbart gjennomførte når de fikk lus – søk på Google om råd for lusefjerning og kjøp av lusemiddel på nærmeste apotek – kunne vi til enhver tid se hvor et luseutbrudd var på vei, og informere andre folk i samme region om dette, samtidig som vi kommuniserte Linicin preventiv spray.

– Dette caset er et godt eksempel på hvordan bruk av sanntidsdata kan gi svært verdifulle løsninger for kunden.

Det at caset nådde såpass høyt i en så stor internasjonal kåring viser at løsningen ikke bare hadde verdi for kunden men også er til inspirasjon for bransjen, noe vi er svært stolt og ydmyk over, sier Inge Hofstad Kjeilen, casets digitalansvarlig fra RED Media Consulting.

– Det tette samarbeidet mellom det kreative produksjonsmiljøet i Plapre og Ad Operations hos RED Media Consulting har vært nøkkelen til at kampanjen har vært en suksess. Vi har vært nødt til å rydde i hverandres bed, og lært mye på veien, sier Joakim Chr. Staalstrøm, teknisk ansvarlig i Plapre.

Selve vinnercaset kan du se her:

Skrevet av:
RED Dentsu X / Redaksjonen /
Send e-postKontakt RED Dentsu X