#   /   #
Adrien Bjørnskau
Adrien Bjørnskau
Leder Media
RED dentsu X
Send e-postKontakt Adrien Bjørnskau

Storytel skal øke lydbokmarkedet med RED dentsu X på laget

Storytel er markedsleder innenfor strømmetjenester for lydbøker, og satser i 2022 ytterligere for å styrke sin posisjon og øke lydbokmarkedet. I den anledning gjennomførte de en omfattende byråpitch på tampen av fjoråret, der valget falt på RED dentsu X som ny byråpartner.
Publisert: 3. mars, 2022

Nordmenns betalingsvillighet for strømmetjenester er stor sammenlignet med andre markeder, og spesielt lydbokmarkedet er for tiden i bratt vekst. Storytel har de siste årene stått for en stor del av denne veksten og dermed posisjonert seg som Norges ledende digitale abonnementstjeneste for strømming av lydbøker med over 300.000 titler. Storytel Norge AS ble stiftet i 2014 som et joint venture mellom Cappellen Damm og svenske Storytel AB.

Nå går selskapet inn for å øke markedet ytterligere, og med seg på denne reisen har de valgt RED dentsu X som sin byråpartner, som fremover vil levere mediestrategi, mediekjøp, performance og innholdsproduksjon.

 

Leder for Media i RED dentsu X, Adrien Bjørnskau, forteller at han er svært fornøyd med det nye samarbeidet.

– Storytel er en veldig spennende merkevare i en svært spennende og kraftig voksende bransje. Med brukervennlige løsninger både på mobil og nettbrett, samt et utvalg på over 300 000 lyd- og e-bøker, er potensialet til Storytel enormt i årene som kommer. Å få bidra på denne reisen med alle våre fagområder fra innsikt og mediestrategi til teknologi og innhold gjør oss svært motivert. Vi er veldig glad for tilliten Storytel har gitt oss.

 

 

Ludvig Johansen, Markedssjef i Storytel, forteller at mediebyråets strategiske tilnærming samt teamets engasjement var utslagsgivende for byråvalget.

  • RED dentsu X imponerte oss i pitch-prosessen på flere områder. De viste blant annet at de er i stand til å utfordre etablerte tankesett, noe vi tror er spesielt viktig i tiden som kommer. Storytel kjemper som så mange andre tjenester om folk sin tid i hverdagen. Med et fantastisk produkt i bunn, og med de beste kommunikasjons-hodene på laget, mener vi å være godt posisjonert for å bli en del av hverdagen til stadig flere nordmenn.  Så, nå klør vi skikkelig i fingrene etter å starte opp dette samarbeidet, og er sikre på at dette blir ordentlig bra.

 

 

 

 

Skrevet av:
Adrien Bjørnskau / Leder Media / RED dentsu X
Adrien jobber som Leder for Media i RED dentsu X. Han er utdannet sivilmarkedsfører fra BI og ESCP i Paris, og har tidligere erfaring fra performance-byrå samt IT-bransjen. En selverklært digital-nerd som er opptatt av målbarhet og har et hjerte for alt som beveger seg innen digital markedsføring.
Send e-postKontakt Adrien Bjørnskau