Vi vet at kreativitet er lønnsom, men ikke all kreativitet gir effekt. Hvilke grep kan vi gjøre for å få mest mulig ut av levende bilder? Hva gjør at folk husker deg og tar innover seg ditt budskap?
For å selge produktene og tjenestene bedriften din tilbyr, forteller du mangt og mye for å øke kjennskapen til disse. Hva med å snu det på hodet - og la historien komme før produktene? Slik lykkes et av verdens største medie- og underholdningsselskap med nettopp det.
Mange bedrifter vil ikke bruke tid og penger på markedsføring på Snapchat fordi ”innholdet forsvinner direkte”. Og ja, innholdet forsvinner etter maks 10 sekunder (eller etter 24 timer fra ”My Story”). Er det da verdt å bruke tid og penger på det? JA!
Artikler, videoer, bannere - uansett hvordan du jobber med markedsføring av merkevaren din er det viktig med godt forarbeid. Dette må du tenke over før du produserer og distribuerer innholdet ditt.
Om du ikke har sovet under en stein i 2015 så har du hørt om og gjerne jobbet med markedsføring gjennom innhold.
Verden går veldig fort fremover, og det siste året har bydd på store utfordringer. Om du har på følelsen at din markedsplan og mediestrategi for 2016 er svært lik nåværende års plan (eller kanskje til og med planene flere år tilbake), er dette en hint om at den er moden for en dristig endring.
Kostnaden for forbrukernes oppmerksomhet er den kostnaden som har økt mest for amerikanske selskaper de siste 25 årene. Vi ser samme trend i Norge: Gjennomsnittlig reklameoppmerksomhet faller samtidig som annonsekostnadene øker.
For at din bedrift skal få det meste ut av julesalget, er det kritisk at du på forhånd har lagt en strategi for hvordan du skal fremstå.
Som jeg skrev for noen uker siden kommer likes til å bety mye mer på Facebook i fremtiden. FB har fjernet inaktive brukere og kommer til å vise flere oppdateringer fra venner og sider man liker. Tidligere har man sett mye av hva andre liker og kommenterer på, men dette skal altså Facebook nå nedprioritere.
I økende grad erkjenner annonsører påvirkningskraften av programmatiske kjøp og digitale eksponeringer. Det er ikke bare teknologien som er årsaken, men også de utallige segmenteringsmetodene som ligger til grunn. Når det kommer til displayannonsering innen programmatiske kjøp, er budskapet like viktig som kanalvalg.
I dag lanserte Facebook ”Instant Articles” (IA). Et nytt produkt for utgivere for å skape raske og interaktive artikler på Facebook. Ifølge FB skal utgiverne få veldig mye frihet til å forme sine artikler som man selv vil i den nye tjenesten.
Det mest nærliggende er å svare at det er subjektivt: Det som er kvalitet for deg, er ikke nødvendigvis kvalitet for en annen - og motsatt. 50 Shades of Grey-filmen, U2 etter 1987 og Paulo Coelhos bøker er gode eksempler på dette.
Noen har vært inne og meldt seg på deres nyhetsbrev, de har hatt dere i tankene, og tatt seg tid til å legge igjen sin informasjon, slik at dere kan kommunisere til dem via e-post. Hvorfor vente til neste planlagte nyhetsbrev for å kommunisere med dem?
Gulltaggen 2015 er over for i år, og vi i RED har en oppsummering av hva vi lærte av to fulle dager med foredrag, debatter, presentasjoner og visjoner. Enten du gikk glipp av det hele og vil vite hva det handlet om eller du var der og trenger en påminnelse – her er vår guide til kunnskapen som ble delt fra små og store scener med nyttige nettsteder og videre inspirasjon.
Det er stadig prat om sosiale medier og viktigheten av å være der, men vet du hvor og hvorfor? I følge en undersøkelse utført av Salesforce vil 70 % av markedsførere investere mer i sosiale medier, og spesielt på de mobile plattformene.
"Gjentar du en løgn ofte nok, blir den til slutt en sannhet" kan skrives om til "Gjentar du en sannhet ofte nok, havner den til slutt øverst på Google". Og det er nettopp derfor du må inkludere SEO i markedsføringen din.
E-postmarkedsføring gir ifølge Direct Marketing Association en avkastning på 43 kroner, per krone investert. Resultater med e-post kommer likevel ikke av seg selv, men e-post er en kontrollert kanal som gir mye rom for effektiv optimalisering og hurtig læring. Her er 7 grunnleggende tips, om hvordan du kan lykkes.