Content marketing er en langsiktig strategi - det er mer et maraton enn en sprint. Mange markedssjefer har gjerne et sprintorientert perspektiv, fordi de er avhengige av å få resultater på kort sikt. Da ender det som regel med at de gode historiene erstattes med “Løp og kjøp” eller “30 prosent avslag NÅ”.
Content var den store snakkisen i året som gikk, og i løpet av kort tid har rekordmange markedsførere kastet seg rundt og innsett verdien av godt innhold. Men content marketing består av mer enn bare å fortelle historier. Det handler om å få historien ut til de riktig menneskene på de riktige flatene.
Hvordan har nordmenns medievaner utviklet seg? Hvor mange leser avisen i 2014? Hvor mange bruker Facebook? Last ned vår kostnadsfrie rapport!
Mange bedrifter lanserer nettside ved årsskiftet. Forventningene til effekt er høye, men ofte opplever man en effektmessig dip. Hvordan oppnå ønsket effekt?
Er du sent ute med planleggingen av julehandelen? Vi har samlet viktige nøkkeltall og trender for å gjøre det litt lettere å komme i mål.
Det finnes mange plattformer, og de du umiddelbart tenker på finnes i Nordsjøen. Og der Ekofisk og Gullfaks skaper verdier for AS Norge, kan en god innholdsplattform være med på å skape bedre resultater for din bedrift.
Som den smarte markedsfører og selger du er, har du sikkert merket det: Effekten av markedsføringen din fungerer ikke like bra som den gjorde for bare noen år siden. Det er ingen grunn til panikk. Det finnes en løsning.
Planleggingen av 2015 nærmer seg. Hva bør sponsorobjekter levere og hva bør sponsorer se etter? Fem punkter mange ofte glemmer.
Forbrukere tenker ikke det de føler, de sier ikke hva de tenker og de gjør ikke det de sier. Finanskrise og ny forskning om atferdsøkonomi, er på vei til å utrydde gamle sannheter om at rasjonelle tanker ligger til grunn for våre beslutninger.
Programmatiske kjøp og real-time bidding (RTB) utgjør en stadig større del av medienes annonseomsetning, men hva er egentlig forskjellen mellom de to?
Husker du hvordan det var da du var barn og du skulle bli lest godnatthistorier for? De beste ville du høre om og om igjen. Slik er det også med content marketing - vi blir aldri lei av gode historier. Det vil vi heller ikke bli i fremtiden.
Sosiale medier er allestedsnærværende i digital markedsføring, men et bomskudd kan fort velte en hel kampanje.
Hver fredag ettermiddag strømmer Jim Morrisons stemme ut fra høytalerne og synger "Break on through to the other side" i Plapres kontorer i Pilestredet 27. Det er nettopp det Plapre gjør. De bryter gjennom barrierene og skaper nye måter å hente inn kundene dine på.
Sponsorbyrået Heia de som vinner gir fem råd om hvordan du gjør business ut av ditt festivalsponsorat.
Hvordan skal merkevarer og utgivere lage innhold som forbrukere faktisk sprer videre? I analysen Contagious Content har Kantar Media identifisert fem sentrale drivere.
Har du gått glipp av Peter Fields norgesbesøk? Sammen med Les Binet er Peter Field en av de beste innen måling og dokumentasjon av effekt. RED Media Consulting oppsummerer deres tre store utgivelser.